Verhoog je omzet

Een krachtige merkcommunicatie levert resultaat op

Uit verschillende onderzoeken blijkt dat een krachtige, consistente communicatiestrategie het verschil kan maken wat betreft marktpositie en het aantrekken van nieuwe klanten. Als we allemaal hetzelfde pad bewandelen (dezelfde lay-out, dezelfde foto's, dezelfde boodschap), zal de klant het VELUX merk gaan ervaren als volwassen en betrouwbaar.

Rechts hebben we een lijst met punten opgesteld die aantonen dat krachtige branding tot een krachtige omzet leidt.

  • 1. Het bedrijf heeft meer invloed dan het product

    Uit recent onderzoek* naar de bereidheid van mensen om iets te kopen of te steunen, blijkt dat bedrijven 10-12% vaker worden aangeraden dan hun daadwerkelijke producten. Dit geeft aan dat marketingcommunicatie meer gericht moet zijn op de merkwaarden en de ontwerpstrategie van het bedrijf dan op de producten.

    *Bron: The Sustainability Imperative, Nielsen Rapport, 2015

  • 2. Reputatie verhoogt potentiële sales

    Uit recent onderzoek* naar de relatie tussen de reputatie van een bedrijf (gebaseerd op vier parameters: waardering, vertrouwen, gevoel en bewondering) en de potentiële sales, blijkt dat de potentie bijna verdubbelt als de reputatiescore verbetert van 70 naar 80.

    *Bron: Reputation Institute, jaarlijkse enquête in 15 landen, 2015

  • 3. Duurzaamheid vergroot merkwaarde

    Een nieuw rapport* bevestigt dat merken die duurzaamheid ondersteunen, 4% meer omzet draaien en de rest van de markt slechts 1%. 66% van alle consumenten zegt dat ze meer willen betalen voor duurzame merken.

    *Bron: The Sustainability Imperative, Nielsen Rapport, 2015

  • 4. Merkreputatie geeft een bedrijf meer veerkracht

    Als gevolg van de financiële crisis in 2008, worstelen bedrijven wereldwijd nog steeds met het behouden van hun waarde, vanwege lage winst en omzet. Bedrijven die hun reputatie wisten te behouden of verbeteren, werden echter beloond door investeerders en ervaren nu een waardevermeerdering in een bijna stilstaande markt.*

    *Bron: Reputation Institute, jaarlijkse enquête in 15 landen, 2015

Onze ervaring is dat merken wier doel en producten reageren op die vraag (duurzame merken), een grotere en snellere groei laten ervaren.

Deze merken zijn verantwoordelijk voor de helft van de groei van het bedrijf in 2014 en groeiden twee keer sneller dan de rest van het bedrijf.

Paul Polman, CEO Unilever 2015


En het allerbelangrijkste: natuurlijk daglicht, frisse lucht en gezonde energie

Terwijl we de statistieken lezen en onze winst uittellen, is het belangrijk om te onthouden waar deze waarden vandaan komen. De VELUX wereld is gebaseerd op een aantal simpele, maar zeer belangrijke voordelen voor in huis. Als je kiest voor een VELUX oplossing wordt je huis niet alleen lichter en comfortabeler, maar ook gezonder en energie-efficiënter. Kunstmatig licht wordt vervangen door natuurlijk daglicht en er komt frisse, schone lucht binnen in elke kamer van het huis. Gratis warmte via zonnepanelen in de koude maanden en natuurlijke verkoeling in de zomer. Het energieprofiel van het hele gebouw wordt verbeterd, dankzij het de geavanceerde ThermoTechnology™ en hoogwaardige isolerende beglazing.