Waarom u een account zou moeten aanvragen?

Boudewijn van de Graaf - Directeur Verkoop

Hoe werkt het VELUX Dealer Extranet?
We leggen het hieronder uit....

1. Hoe bestel je in het nieuwe Dealer Extranet?

2. Hoe werkt ordertracking in het Dealer Extranet?

3. Hoe kan ik mijn orders terugvinden in het Dealer Extranet?

4. Hoe vind ik mijn factuur in het Dealer Extranet?

5. Hoe maak ik een offerte in het Dealer Extranet?

Dealer Extranet - Veel gestelde vragen

Het Dealer Extranet is een online bestelmodule waarmee VELUX Dealers online kunnen bestellen, offertes kunnen maken voor hunzelf en hun klanten, levertijden kunnen controleren, hun orders kunnen volgen en hun openstaande of reeds betaalde posten kunnen inzien. Om gebruik te kunnen maken van het VELUX Dealer Extranet dient u eerst VELUX dealer te zijn en de beschikking te hebben over een klantnummer bij VELUX en een geldig e-mail adres. Uw klantnummer treft u aan op iedere factuur die u van VELUX ontvangt.

VELUX Dealerschap
Bent u nog geen VELUX dealer, maar wilt u hier wel meer informatie over? De account manager van VELUX kan u precies vertellen welke voorwaarden aan het dealerschap verbonden zitten. U kunt in contact komen met een account manager via onze klantenservice (info@velux.nl / 030-6.629.629).
Het antwoord op uw vraag treft u wellicht aan in deze lijst met veelgestelde vragen. Maar mocht dit niet zo zijn, dan staan we natuurlijk voor u klaar. U kunt ons dan bereiken via ons contactformulier of via ons telefoonnummer (030-6.629.629). We helpen u graag.
  1. Het Dealer Extranet is 7 dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar.
  2. Orders besteld voor 19:30 uur 's avonds worden nog dezelfde dag verwerkt. Bij bestellen via e-mail of fax of telefoon is dit 16:30 uur.
  3. Het is eenvoudig te gebruiken dankzij heldere menu’s.
  4. U kunt eenvoudig via het Dealer Extranet uw facturen, openstaande posten en orders volgen. Zo bent u altijd op de hoogte van uw orders bij VELUX. 
  5. Daarnaast kunt u voor zowel uzelf als voor uw klant eenvoudig een offerte maken met de offertetool. En als de offerte akkoord is, kunt u deze met één handeling omzetten in een order.
  6. Het Dealer Extranet is rechtstreeks verbonden met het bestelsysteem van VELUX. U voert hierdoor zelf uw order real-time in via het VELUX Dealer Extranet.
  7. U krijgt direct bevestiging van uw order op uw scherm. U weet dus meteen of uw order goed ontvangen is en wanneer uw order afgeleverd wordt.
  8. Alle producten* zijn in het systeem beschikbaar. Uw klantprofiel in ons bestelsysteem bepaalt welke producten u kunt bestellen.
  9. Het is beter voor het milieu. U heeft immers geen papier meer nodig voor het faxen van uw order aan VELUX en VELUX heeft geen papier meer nodig om uw fax te ontvangen.
  10. U kunt voor raamdecoratieproducten een eenmalig afleveradres aanvragen via het VELUX Dealer Extranet, waar de order geleverd dient te worden. Bij dakramen is dit niet mogelijk. De afleverkosten voor het afleveren van orders op locatie zijn € 8,- excl. BTW per order.
  11. Er zijn 6 tutorials beschikbaar waarin duidelijk uitgelegd word hoe het VELUX Dealer Extranet werkt. En als u er dan nog steeds niet uitkomt, kunt u deze FAQ raadplegen, een mail sturen naar dealernet@velux.nl of contact opnemen met de account manager in uw rayon.



Dat kan via velux.nl/account. U treft daar een formulier aan. Vul deze volledig in. U ontvangt na verzending een e-mail met uw klantgegevens binnen 2 - 3 werkdagen op het door u aangegeven e-mail adres.  U kunt hierna direct inloggen. 


Tips:

  1. Hou uw klantnummer bij de hand. Deze heeft u nodig om de account te kunnen aanvragen. Uw klantnummer treft u aan op iedere factuur die u van VELUX ontvangt.
  2. Zorg voor een geldig e-mail adres. Per e-mail adres is het mogelijk om 1 Dealer Extranet account aan te vragen.
  3. Ontvangt u binnen 1 werkdag geen e-mail op het door u ingevoerde e-mail adres met uw inloggegevens? Controleer dan eerst uw SPAM folder, junk mail folder of uw map met ongewenste e-mail. De mail kan daarin terecht gekomen zijn. 
  4. Bevindt de mail zich niet in één van deze mappen? Neem dan contact op met onze klantenservice (@: info@velux.nl / tel. 030-6.629.629). Zij kunnen uw gegevens dan controleren en de account alsnog voor u beschikbaar maken.  
Wanneer u per brief, telefoon, fax of e-mail bestelt, dan worden uw orders tot 16:30 uur nog dezelfde dag verwerkt. Bestelt u per Dealer Extranet of EDI, dan worden uw orders tot 19:30 uur nog dezelfde dag verwerkt in ons systeem.
Op de landingspagina van het VELUX Dealer Extranet, waar u ook deze FAQ heeft aangetroffen, zijn er 6 instructiefilmpjes geplaatst waar u precies in beeld kunt zien hoe het Dealer Extranet werkt. En mocht u daarna nog steeds vragen hebben, dan helpen we u natuurlijk graag. Vul dan ons contactformulier in of bel het Dealerteam op onze klantenservice (030-6.629.629). Zij staan voor u klaar gedurende kantooruren (ma t/m do van 08:00 uur tot 17:00 uur, vrij van 08:00 uur - 16:30 uur).
Als u drie keer zonder succes probeert in te loggen, gebruikt u een ongeldig wachtwoord. Na drie keer wordt uw account geblokkeerd. Om de account te laten deblokkeren kunt u contact opnemen met onze klantenservice (dealernet@velux.nl / tel. 030-6.629.629). U kunt na het deblokkeren meteen weer gebruik maken van uw account.   

Wachtwoord resetten
U kunt uw wachtwoord laten resetten. U klikt hiervoor op "wachtwoord vergeten" op de inlogpagina van het VELUX Dealer Extranet 3.0. U krijgt dan vervolgens een mail in uw mailbox met daarin een link. Met die link kunt u uw wachtwoord resetten.

Het Dealer Extranet 3.0 helpt u daarbij. Zodra u in het systeem een productcode wil invoeren, ziet u automatisch al alle mogelijkheden in een drop down menu naar boven komen. Hoe specifieker u de productcode intypt, hoe specifieker de lijst met zoekresultaten. En u kunt daarnaast ook een zoekterm ingeven, zoals bijvoorbeeld "tuimelvenster", "rolgordijn" of "zonwering".

Kunt u het juiste product niet op deze wijze vinden?
Dan treft u bovenaan het scherm ook de productconfigurator aan. 

Productconfigurator VELUX Dealer Extranet - Vind in 3 stappen het juiste product

Met deze configurator vind u in drie stappen het juiste product. Eenvoudiger kan niet. 

VELUX coderingssysteem
Het coderingssysteem van VELUX bestaat uit drie onderdelen:
  • Type (bijv. GGL, GGU, GPU, GPL, etc.)
  • Maatcode (bijv. CK02, FK06, MK04, SK06, etc.)
  • Uitvoering (dakraam/daglichtsysteem/ lichtkoepel, bijv. 2050, 2070, SK0W212, S01A) / kleurcode (raamdecoratie, zonwering, rolluik, bijv. 0000, 1100, 9150, etc.)
Voorbeelden 
Dakraam: GGL MK04 2070
Daglichtsysteem: GGU MK04 SK0W212
Lichtkoepel: CVP 100100 S01A
Raamdecoratie: DKL MK04 1100
Rolluik: SSL MK04 0000

LET OP: in de maatcode dient u een 0 (=een nul) toe te passen en niet een o.

Waar vind ik de juiste productcoderingen?
Heeft u ondanks al het bovenstaande moeite om de juiste productcodering te vinden? Dan is de VELUX productconfigurator wellicht een goede tool voor u. Daarmee kunt u dakramen, lichtkoepels en lichtstraten configureren. In het overzicht ziet u dan precies de productcode's die u nodig heeft. U vind de VELUX productconfigurator op http://www.veluxproductconfigurator.nl.

Daarnaast zijn de productcoderingen van VELUX producten zijn allemaal terug te vinden in onze documentatie. Als u producten gaat bestellen, dan adviseren wij u deze bij de hand te houden. Voor meer inzicht in het assortiment van VELUX adviseren wij u tevens een training te komen volgen in ons traningscentrum in De Meern. Zo vult u uw kennis aan met dat ontbrekende puzzelstukje en weet u daarna exact wat u moet bestellen om een dakraam op correcte wijze te kunnen monteren.

Wanneer u via Dealer Extranet of EDI bestelt en u laat ook nog eens de factuur voor uw orders via e-mail aan u toe zenden (e-facturatie), dan krijgt u 1% korting op uw orders. Raadpleeg de VELUX verkoopcondities voor meer informatie. Deze zijn verkrijgbaar via uw Account manager.
Nee, VELUX brengt geen kosten in rekening voor het gebruik van het Dealer Extranet. Het is een dienst die wij u graag aanbieden. Handelt u al uw orders en facturen elektronisch met ons af? Dan ontvangt u conform onze verkoopcondities 1% extra inkoopkorting op uw order.
VELUX heeft een groot aantal accounts vanuit het Dealer Extranet 2.0 ook overgezet naar VELUX Dealer Extranet 3.0, als service voor u. Echter, niet alle accounts konden overgezet worden. Dealer Extranet 2.0 accounts die al meer dan een jaar niet gebruikt zijn, zijn niet mee gemigreerd. Indien dat bij u het geval is, kunt u een nieuwe account aanvragen. Uw verzoek wordt veelal binnen 1 werkdag behandeld, waardoor u vrijwel onmiddelijk kan beginnen met bestellen.

U kunt testen of uw account overgezet is van Dealer Extranet 2.0 naar Dealer Extranet 3.0 door op "wachtwoord vergeten" te klikken en uw e-mail in te vullen in het daarvoor bestemde veld. Indien de account bestaat, zult u daarna automatisch een mail in uw mailbox krijgen met het verzoek uw wachtwoord te resetten. Klik op de link en u kunt daarna een nieuw wachtwoord kiezen en inloggen.
Via het VELUX Dealer Extranet kunt u maximaal 120 dagen terug kijken in het systeem en orders en facturen inzien. Dit geld voor zowel de orders die u via Dealer Extranet geplaatst hebt, als voor orders die op andere wijzen bij VELUX geplaatst zijn. De status van deze orders en facturen zijn in het overzichtsscherm te vinden.
De technologische ontwikkelingen volgen elkaar in hoog tempo op. Dat merkt u al als u uw werkzaamheden van nu vergelijkt met die van 15 jaar geleden. U kunt tegenwoordig wireless werken via WiFi, u heeft wellicht een tablet tot uw beschikking om mee te werken. Ook bestelsystemen maken sprongen voorwaarts en VELUX is daarom continu op zoek naar verbeteringen aan haar bestelsystemen. Dat geldt dus ook voor het VELUX Dealer Extranet.

Het VELUX Dealer Extranet 3.0 is een enorme sprong voorwaarts ten opzichte van VELUX Dealer Extranet 2.0. Waarom?
  1. Allereerst hebben wij het invoeren van een order veel sneller en eenvoudiger voor u gemaakt. Of u ons coderingssysteem nu wel of niet kent, u kunt altijd in twee à drie stappen het juiste product vinden. En producten die u vaak besteld, kunt u als favoriet aanmerken zodat ze nog sneller te vinden zijn.
  2. U kunt nu zelf een offerte aanmaken voor uzelf en deze in 1 klik converteren naar een order. 
  3. Wilt u een offerte voor uw klant maken? Ook dat kan, zelfs met uw eigen gegevens en logo erboven. En u kunt zelf aangeven hoeveel korting (in Euro's of procenten) uw klant krijgt, of uw klant een handlingfee moet betalen, etc. VELUX kan deze offertes niet inzien, dus u hoeft geen angst te hebben dat uw condities richting uw klant voor ons inzichtelijk zijn. En accepteert uw klant deze offerte, dan kunt u de producten met één druk op de knop in uw winkelwagentje plaatsen en er een order van maken.
  4. U kunt nog eenvoudiger uw orders volgen en de gerelateerde documenten (vrachtbrief, pakbon) terugvinden in het systeem via V-Track.
  5. Ook uw facturen zijn eenvoudig terug te vinden. Binnen maximaal 3 klikken heeft u ze gevonden.
  6. Het systeem is sneller en stabieler. Dit betekent dat u nog efficiënter kunt werken.
  7. Het Dealer Extranet is uitstekend vanaf een tablet (iPad, Windows tablet of Android tablet) te gebruiken.

Zomaar een aantal stappen vooruit die we met het nieuwe VELUX Dealer Extranet gemaakt hebben. Vraag een account aan en ontdek de vooruitgang zelf. U zult verbaasd zijn.