Verantwoord leiderschap

VELUX is een onderneming die zijn verantwoordelijkheid neemt. Naast het contant leveren van de beste producten proberen wij ook een modelbedrijf te zijn. Al in 1965 formuleerde onze oprichter Villum Kann Rasmussen zijn doelstellingen om met ons gedrag een positief voorbeeld te stellen, waarde te creëren voor klanten en activiteiten te ontplooien met de minst mogelijke belasting voor natuurlijke hulpbronnen. Het biedt een langetermijnperspectief op de ontwikkeling van het bedrijf en begeleidt beslissingen en acties op alle niveaus in de organisatie.

Villum Kann Rasmussen

Het is de bedoeling van de VELUX Groep om een aantal modelbedrijven op te zetten die op een voorbeeldige manier samenwerken. Met modelbedrijf bedoelen we een bedrijf dat werkt met producten die nuttig zijn voor de samenleving en die zijn klanten, leveranciers, werknemers van alle categorieën en aandeelhouders beter behandelt dan de meeste andere bedrijven.

Villum Kann Rasmussen, 1965

The VELUX FOUNDATIONS

Teruggeven aan de samenleving

De VELUX Groep heeft een sterke betrokkenheid naar haar mensen en de maatschappijen waarin het actief is. Onze financiële onafhankelijkheid zorgt ervoor dat we via onze eigen internationale stichtingen ieder jaar een positieve bijdrage kunnen leveren aan de maatschappij via donaties aan maatschappelijke, culturele en wetenschappelijke organisaties wereldwijd. In 2018 keerden de VELUX FOUNDATIONS voor 118 miljoen euro aan liefdadigheidsdonaties uit.


Ontwikkeling en onderzoeken

"Gebouwen gezonder maken" dat is de verplichting die de VELUX Groep zichzelf stelt om de wereldwijde gezondheidsuitdaging in gebouwen aan te gaan. Wij zetten ons al tientallen jaren in om bouwoplossingen te creëren die de zorg voor mens en planeet in evenwicht houden. We staan bekend om onze diepgaande kennis, duidelijke communicatie en onze bereidheid om te investeren in experimenten om gebouwen gezonder te maken. Zo zetten wij in het ontwerp de mens voorop, ontwikkelen we nieuwe bouwconcepten en dagen we de bouwsector uit om de kaderomstandigheden aan te passen.

Daarnaast investeert de VELUX Groep in bewustwording van de Indoor Generatie en het genereren van kennis voor het creëren van gezonde en duurzame leefomgevingen. Zo ondersteunen we uitgebreide onderzoeken naar de bijdrage van daglicht, gezonde lucht en gezonde gebouwen. De uitkomsten delen we via artikelen, conferenties, magazines en met het bedrijfsleven.

Klanttevredenheid

Wij streven naar maximale klanttevredenheid, daarom stellen wij onze klanten continue de vraag hoe wij onszelf nog verder kunnen verbeteren. Het is voor ons van essentieel belang om alle reacties op te volgen. We werken met toewijding aan een goede en lange-termijnrelaties met onze dealers en verwerkers. We zijn dan ook trots op onze goede reputatie onder eindgebruikers. Ze kennen ons goed en geven de voorkeur aan onze producten als ze dakramen of raamdecoratie willen aanschaffen. Sterker nog, de ontwikkeling van naamsbekendheid en voorkeur is consistent en positief geweest sinds we begonnen met dit onderzoek midden jaren 90.

Verantwoord leiderschap

Wij opereren over grenzen, culturen, tradities, nationale wet- en regelgeving en streven ernaar om onze zaken te doen op basis van respect en integriteit. De VELUX Groep werkt volgens een gemeenschappelijke set van leidende beginselen die voortbouwt op onze waarden en die van toepassing is op alle medewerkers van VELUX.

We hebben een aantal beleidsmaatregelen geïmplementeerd die onze dagelijkse activiteiten sturen en ervoor zorgen dat we ons ertoe verbinden om op een voorbeeldige manier zaken te doen. Zoals gedragscodes voor werknemers en leveranciers, anti-corruptie, mensenrechten en veiligheid op de werkvloer.

Lees hier meer.